top of page
  • Szerző képeGergő Bognár

Dubai: Barangolás a Perzsa-öböl legnépszerűbb városában

Frissítve: jan. 13.

Baliról hazafelé, egy kilenc órás repülést követően még megálltam pár napra Dubaiban. Dubai nagyon népszerű lett az utóbbi években és kiváncsi voltam rá, hogy vajon tényleg annyira jó hely-e mint ahogyan azt sokan állítják. Ebben a bejegyzésben körbevezetlek titeket a városban, elárulok sok-sok hasznos infót és még egy menő skypool-os helyet is meglátogatunk.

Dubai általánosságban:

Dubai a Perzsa-öböl legnépszerűbb és egyik legmodernebb városa. Az utóbbi évtizedekben nemzetközi szinten is népszerűvé váló város, rengeteg mára már ikonikussá vált látnivalóval büszkélkedhet. A már-már megalomán giga beruházásoknak köszönhetően jött létre a világ legmagasabb épülete (Burj Khalifa), a világ egyetlen hét csillagos szállodája (Burj al Arab) és a világon egyedülálló "pálma-sziget" is (Palm Jumeirah). Dubai-ban minden generáció megtalálja a saját szorakozási formáját, ugyanis a város szinte minden igényt kielégít. Az egyszer biztos, hogy Dubai nagyon megosztó város és sokan pont a megalomániája és felszínes fényűzése miatt nem szeretik.

Beutazás és repjegyek:

A beutazáshoz jelenleg csak egy sima útlevélre van szükség, ugyanis magyar állampolgároknak nincs szükségük vízumra és minden korlátozás nélkül beutazhatnak az Egyesült Arab Emírségek területére. Nekem nem Dubai volt az elsődleges úti célom, hanem Dél-Kelet Ázsiából hazafelé álltam csak meg 4 napra. Éppen ezért a repjegyeket nem tudom szétbontani.

A multi-city repjegyeket az Emirates-nél vettem FLEX csomagban. A Budapest - Kuala Lumpur és Denpasar - Budapest jegyekért 450.000 forintot fizettem. Ezen kívül még szükségem volt egy jegyre Kuala Lumpur és Bali között. Ezt az AirAsia-nál foglaltam priority-val, feladott csomaggal és kajával 40.000 forintért. A járatokkal minden rendben volt.

Dubai-ba egyébként az Emirates és a WizzAir is üzemeltet járatokat. Ha csak Dubai az úti célotok akkor lényegesen olcsóbban meg lehet úszni a Wizz Air járatával, de azt meg kell hagyni, hogy az Emirates sok szempontból verhetetlen.

SIM-kártya és pénzváltás:

A SIM-kártyát elintézni végtelenül egyszerű, ugyanis az útlevél ellenőrzésnél adnak egyet ingyen. Ez a SIM a "du" szolgáltatóhoz tartozik és 1GB netet foglal magában. Ha több netre lenne szükségetek akkor a szolgáltató applikációjában könnyedén fel tudjátok tölteni tetszőleges mennyiségű egyenleggel.

Malajziával és Indonéziával ellentétben itt NE váltsatok készpénzt a reptéren. Iszonyatosan rosszul váltják, én kb a váltani kívánt összeg 10%-át buktam volna el a rosszabb árfolyam miatt. Érdemes bemenni a városba és ott keresni egy korrekt váltót vagy Revoluton keresztül ATM-ből levenni. A Revolut és a Gránit Bank Platina kártyája a lehető legjobb utitársak, nektek is csak ajánlani tudom.

Szállás:

A szállásom a Barsha Heights városrészben található Ramada Hotel****-ben volt és összességében nagyon jó választás volt. A szoba nagy volt és kényelmes, a svédasztalos reggeli pedig kifogástalan. Reggel 5 órakor szállt le a gépem, emiatt nagyon korán értem oda a szállodához, viszont becsekkolni csak délután lehetett. A személyzet nagyon segítőkész volt, felengedtek a wellness részbe, hogy át tudjak öltözni, illetve a csomagjaimra is vigyáztak a nap hátralevő részében, amíg én bent voltam a városban.

Közlekedés:

Dubai-ban a legegyszerűbb tömegközlekedéssel közlekedni, de a taxi se vészesen drága. A közlekedés gerincét a zöld és piros metró vonalak adják, de a kettő közül az utóbbi a legfontosabb. Ezek segítségével a legtöbb látnivaló könnyedén megközelíthető. Ezen kívül, a metró állomásokkal összeköttetésben rengeteg busz és pár villamos járat is elérhető, na meg persze akad jópár hajó is.

Jegyeket a legegyszerűbben a "nol" kártyával lehet venni. Ez tulajdonképpen egy pénzzel feltölthető plasztik kártya, amit minden le és felszállásnál le kell húzni, a rendszer pedig a megtett távolság alapján számolja a díjakat. A be- és kiléptető kapuk minden használat után írják az aktuális egyenleget, így azt is egyszerű követni. Pénzt pedig bármelyik állomáson lehet rá tölteni. A "nol" kártyáról IDE KATTINTVA találtok bővebb infót. Ezt a kártyát egy RTA automatából a legegyszerűbb kiváltani, melynek díja 25 AED amiből 20 AED leutazható. Az egyéb díjakról ITT tudtok tájékozódni.

Összességében elmondhatom, hogy Dubai tömegközlekedése jelesre vizsgázott nálam. Könnyű eligazodni, könnyű jegyet venni és egyszerű a közlekedési hálózat használata.

Napjaim Dubai-ban:

Az érkezés napjával együtt összesen 3 teljes napom volt a városban. Az alap hangulatom sajnos nem igazán volt már jó, mivel tudtam, hogy az egy hónapos utazásom itt fog véget érni. Ettől függetlenül próbáltam kihozni ebből a pár napból is a maximumot. Volt szponzorált tartalom, menő skypool, jó kaják, autentikus piacok és sok más érdekesség.

Első nap:

Az első napom iszonyatosan fárasztó volt, mivel a gépem már hajnalban megérkezett és a szállást csak délután lehetett elfoglalni. A cuccaimat szerencsére ott tudtam hagyni a recepción, így könnyedén, csomagok nélkül be tudtam menni a városba. Voltam olyan bátor, hogy mindkét szponzorált programomat erre a napra foglaltam, de erről majd pár bekezdéssel lejjebb mesélek.

Ha szeretnéd, hogy megtervezzem az utazásodat Dubaiba, kattints a lenti gombra.

Az első megállóm az Al Seef bazár volt, ahol bámészkodtam egy keveset a nagy piac irányába sétálva. Szinte minden üzlet lámpát, parfümöt, kasmír sálakat, ruhákat vagy fagyit árul. Jó hangulata van ennek a bazárnak a régies épületekkel és a napvitorlákkal.

Innen egy hajóval mentem át a folyó másik oldalán található piachoz (Old Souk). Itt sajnos nem maradtam sokat, ugyanis az extrém erőszakos árusok miatt relatív gyorsan menekülőre fogtam a dolgot. Ennyire nyomulós árusokkal még Marokkóban sem találkoztam. A piac egyébként gyönyörű és a hangulata is nagyon jó, főleg ahogy a fűszerek és a parfümök együttes illata belengi az összes utcát. A piac után sétáltam egy keveset Dubai régi városrészében, de sietnem kellett a délutánra lefoglalt programok miatt. Ezalatt a kis idő alatt is nagyon megtetszett ez a városrész, úgyhogy pár nappal később még visszatértem ide.

Még a Burj Khalifa előtt volt időm kajálni a Dubai Mall-ban, de egy kisebb örökkévalóság volt, mire megtaláltam a pláza étkező részét. Végül a Sahelnom Express-ben ettem egy igazi bárány shawarma-t és hummus-t. Ekkora plázát életemben nem láttam még, de nekem kifejezetten taszító volt az egész. Rengeteg luxus üzlet, feleslegesen nagy beltér, egy random jéghoki pálya és egy saját, beltéri taxi szolgálat. Minden túlzás nélkül kilómétereket sétáltam a plázában mire találtam pár éttermet, illetve mire megtaláltam a Burj Khalifa bejáratát.

A belépőt nekem a Get Your Guide fizette, de egyébként 169 AED (~17.000 forint) a normál belépő ára a 124. és 125. emeletre. A legegyszerűbben IDE KATTINTVA tudjátok megvenni a jegyeket. Nagyon jó kis program, meg tényleg iszonyat magasról látja az ember a várost, de szerintem egyáltalán nem ér 17 ezer forintot és akkor még nem beszéltem a hatalmas tömegről. Tudom, szinte minden Dubai-ba látogató turista kötelezőnek érzi a világ legmagasabb felhőkarcolójának meglátogatását, ezt megértem.

Miután megjártam a 124. és 125. emeletet a Burj Khalifában, indultam is át a Sky Views felhőkarcolóhoz. A kettő szerencsére nincs messze egymástól, csak a Dubai Mall és egy hosszabb utashíd választja el őket egymástól. Ezt a belépőt is a Get Your Guide szponzorálta (innen is köszi!), de amúgy a normál belépő ide 80 AED (8.000 forint), ami tartalmaz egy darab csúszást is az üveg csúszdán. Ez a jegy szerintem sokkal jobban megéri, ugyanis lényegesen olcsóbb, itt lehet csúszdázni és a kilátásban benne van a Burj Khalifa, amiről brutál képeket lehet lőni. Jegyeket IDE KATTINTVA tudtok venni.

Miután itt végeztem, már csak arra vártam, hogy elfoglalhassam a szobámat és lefeküdhessek aludni. Éjszaka a repülőn sem aludtam túl jól, szóval nagyon kevés alvással, sok-sok kilóméter gyaloglás és városnézés után iszonyatosan elfáradtam. Megváltás volt lefürödni és belefeküdni a szállodai ágyba.

Második nap:

Egy jól megérdemelt hatalmas alvás után, a második napot a Marina Beach-en kezdtem egy kis fürdéssel és mászkálással. A strandnak nagyon jó hangulata van, viszont itt sem kell messze menni, hogy plázában érezze magát az ember. A strand melletti utcán váltják egymást az éttermek és a luxus butikok. Itt már kicsit olyan érzésem volt mintha az egész város egy nagy pláza lenne, de erről majd a bejegyzés végén kifejtem a véleményem.

Ezután ebédeltem egyet a részben Drake által tulajdonolt amerikai Dave's Hot Chicken étteremben. Nem túlzás ha azt állítom, hogy életem legjobb csirkéje volt! Tökéletes fűszerezés, szaftos csirke, isteni szószok és brutál adag. Ha a Marina környékén jártok, megér egy próbát!

Ebéd után elindultam a Marina felé, hogy megnézzem a város egyik ikonikus helyszínét. Egy hosszabb szakaszon sétáltam, de felültem egy hajóra is, ami elvitt a Marina egyik végéből a másikba. Mindenképp érdemes itt hajókázni, főleg úgy, hogy ezt is lehet "nol" kártyával fizetni. A hajóról egyébként is sokkal jobb is a kilátás a teljes Marina részre. Nagyon szép, ahogyan a felhőkarcolók körbeölelik az öblöket. A Marina egész környékén vannak ingyenes ivókutak, ezeket bátran használhatjátok, ugyanis mindenki számára iható ásványvíz jön belőlük.

Ezután következett az arab emírségeki tartózkodásom csúcspontja. Egy újabb foglalt időpont egy nagyon izgalmas és egy "kicsikét" fényűző helyen. Ez a hely nem más volt, mint az AURA Skypool, a világ legmagasabb 360°-os tetőmedencéjével.

Az elején úgy voltam vele, hogy ha már ott vagyok Dubaiban, miért ne próbáljam ki?! Nagyon drágának tartottam a belépőt (350 AED ~ 34.000 forint) és meg voltam róla győződve, hogy nem ér ennyit. Hát ebben nagyon nagyot tévedtem!

Bőven megér ennyit ez a hely! A képek egyáltalán nem adják vissza azt a kilátást, mélységet és hangulatot mint amit ott a helyszínen él át az ember. A medencét teljesen körbe lehet úszni és meg lehet nézni a várost minden oldalról. Szavakkal leírhatatlan a kilátás! Érdemes a naplementés idősávot választani, ahogyan azt a képek is mutatják.

A jegyeket IDE KATTINTVA tudjátok megvenni. Vannak napfelkeltés, délelőtti, délutáni, naplementés és esti időpontok is. A napágyak elhelyezkedését is ti tudjátok kiválasztani a nektek tetsző oldalon. Ha közvetlen az első sorba szeretnétek foglalni, abban az esetben kötelező fogyasztás is van. Az én ágyam a naplementés időszakra, a második sorba volt 350 AED.

A zene egész délután nagyon jó volt, egy DJ nyomta a jobbnál jobb mixeket és volt élő zene is. Ha már ott voltam, természetesen a kaját és a koktélokat is kipróbáltam. Brutálisan drága (többet költöttem a kajára és a koktélokra mint a belépőre), de egyszer kifizethető és tényleg isteni a kaja!

Nagyon nagy élményként maradt meg a hely és nektek is csak ajánlani tudom, hogy egyszer vállaljátok be. Biztos vagyok benne, hogy örök élményként marad meg majd nektek is.

Harmadik nap:

Ezt a napot a Medinat Jumeirah-ban kezdtem, ami tulajdonképpen egy piac a régies épületekben, kilátással a Burj al Arab-ra. Innen nagyon gyorsan menekültem is, ugyanis iszonyatosan mű az egész és kicsit olyan mintha egy plázát régies keretek között akarnának prezentálni, szörnyű az egész.

Ezután átmentem a közeli Public Jumeirah Beach-re, ahol találtam egy nagyon aranyos kis kávézót, amit nektek is tudok ajánlani. A hely neve #BOOKHERO és isteni kávékat csinálnak, de kajálni is lehet náluk egy-két dolgot. Kávézás után lesétáltam a strandra és sétáltam egy kicsit a környéken.

Mivel ez volt az utolsó teljes napom, így mindenképp meg akartam látogatni egy-két olyan látnivalók is, ahova nem volt jegyem és nem is terveztem bemenni. Éppen ezért a Jumeirah Beach-ről egyenesen a piros metró felé vettem az irányt. Az első ilyen megálló a Museum of the Future volt. Itt sétáltam egy kicsit az épület körül, majd elindultam tovább a Dubai Frame-hez. Bárki bármit mond, ez nekem továbbra is egy giga nagy Nat Geo jel. :D

Az első napomon Dubai régebbi részét nem igazán sikerült megnézni, úgyhogy a Dubai Frame után oda vezetett az utam, de előtte azért megálltam az Al Fahidi városrészben is. Itt sok-sok régi épület éri egymást és nagyon jó hangulata van ennek a pár utcácskának. Innen újra áthajóztam a másik oldalra, hogy kicsit több időt tudjak eltölteni az Old Dubai-ban. Magasan ez a része a legjobb a városnak, itt tényleg van kultúra és nem az a mű valami fogad mint Dubai többi részén. Egészen sötétedésig itt sétáltam.

A nap utolsó megállója a Burj Khalifa melletti hatalmas szökőkút volt, ahol megnéztem az esti műsort a zenélő szökőkutakkal. Mindenképp érdemes ezt beiktatni, mert tényleg különleges és gyönyörű. Arra viszont számítsatok, hogy elviselhetetlen tömeg van ilyenkor. A műsor után még vacsoráztam egyet a Shake Shack-ben és indultam is vissza a szállásra. Nagyon aktív napra sikeredett ez is.

Negyedik és egyben utolsó nap:

Az utolsó napon egy gyors reggelit követően kicsekkoltam a szállásról és robogtam is a reptér felé a piros metróval. Ez volt az egész, egy hónapos utazás legfájdalmasabb része. Tudtam, hogy vissza kell zökkennem a szürke hétköznapokba és magam mögött kell hagynom mindent amit ezalatt az egy hónap alatt átéltem. Nem gondoltam volna, hogy megsiratom ezt az utazásomat, de mikor felszálltam az utolsó, Budapestre tartó gépre, akkor realizáltam igazán, hogy itt és most vége van ennek az utazásnak. Bocsi ha kicsit nyálas lett, de legalább őszinte... :)

A reptéren egyébként villámgyors volt a csomagfeladás és mindenféle ellenőrzés. Nem túlzok, 30 perc alatt megvolt minden és már a kapunál vártam az indulást.

Összességében:

Dubai szerintem tipikusan az a város amit valaki vagy nagyon szeret vagy egyáltalán nem, nincs átmenet. Én sajnos az utóbbi csoportba tartozok, ugyanis nekem nagyon mű volt az egész város, hiányzott belőle az otthonosság és sokszor olyan érzésem volt mintha díszletek között mászkálnék. Csupa-csupa üres, felszínes, kultúra nélküli luxus és csillogás, amit nagyrészt a szegényebb országok vendégmunkásai visznek a hátukon, természetesen éhbérért...(csak ezt senki sem látja). Ha azt kérdezitek, hogy meglepődtem-e, egyáltalán nem. Nagyjából azt kaptam amire számítottam.

Az város kevés értékelhető része közül az egyik az Old Dubai volt a folyóval együtt, ahol tényleg élvezet volt sétálni és ahol még megvannak a hagyományok, a helyi kultúra és életérzés. A másik pedig az AURA Skypool volt, ami nagyon is luxus, de különleges és nem mindennapi élményt nyújt.

A kommenteknél írjátok le, hogy TI miért szeretitek vagy miért nem szeretitek Dubai-t. Tényleg kiváncsi vagyok a véleményetekre és a "miértekre".

Költségvetés:

Nehéz szétszedni a költségeket, főleg a repülőt, így a költségvetést a teljes egy hónapos utazáshoz Instagramon a "Asia Info" highlight-ban találjátok. Ide kattintva a költségvetésről szóló sztorik fognak megjelenni: KATT IDE

Dubai összességében drágább mint Budapest, de szerintem vállalható. Ami tényleg nagyon drága, az a sok belépő és a különféle élmény programok, ezekből pedig van bőven. A tömegközlekedést ki lehet hozni egész olcsón is, de ha nagyon sokat mész ide-oda, oda-vissza akkor bizony könnyen összejöhet egy nagyobb összeg. Én kb 8-10 ezer forintot költhettem csak a közlekedésre. Az éttermi árak magasabbak az itthoninál.

Térkép (látnivalók, gasztro helyek és minden más):

324 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
  • Instagram

Szia!

Örülök, hogy itt vagy!

Remélem tetszeni fognak a bejegyzéseim a világ különböző pontjairól és a segítségedre lesznek, hogy még jobban megismerd a világot!

Igyekszem megosztani veled a saját tapasztalataimat, illetve hasznos tippeket, trükköket minden úti céllal kapcsolatban.