top of page
  • Szerző képeGergő Bognár

Nusa Penida, a vad természet szigete

Frissítve: jan. 13.

Nusa Penida a hamisítatlan és vad természet szigete, mely nagyon sokáig rejtve maradt a turisták elől. Az utóbbi években egyre nagyobb lett az érdeklődés a sziget iránt és Bali környékén az egyik legnépszerűbb látnivalóvá vált.

Nusa Penida, Kelingking Beach

A Nusa Penida dilemma:

Mielőtt beleugranánk Nusa Penida csodálatos világába, egy kérdést fontos tisztázni. Egy napos túra vagy több éjszaka eltöltése a szigeten? A tervezés során bennem is felmerült ez a kérdés, de azóta rengetegen kérdezték ezt tőlem is, sok csoportban is olvastam erre vonatkozó kérdést.

Én személy szerint egyáltalán nem tudom ajánlani az egy napos túrákat a szigetre. Pont azt nem látja ilyenkor az ember, ami miatt Nusa Penida tényleg olyan különleges hely. Sajnos egyre több és több az "egynapos turista" a szigeten és emiatt napközben teljesen élhetetlen az egész sziget. A túrák miatt hatalmas napközben a forgalom, a 40°C-ban mindenhol áll a dugó, a látnivalóknál pedig hatalmas tömeg alakul ki és sorbanállás van a fotókért is... Arról még nem is beszélve, hogy mennyire időhöz van kötve az ember. Délelőtt 10 óra körül érkeznek az első hajók és délután 4 körül már mennek vissza Balira az utolsók. Mindenkinek azt tudom javasolni, hogy foglaljon 2-3 éjszakát a szigeten.

A szigetet kora reggel és késő délután érdemes felfedezni. Ilyenkor szinte nincs turista a szigeten, legalábbis a napközbeni tömegnyomorhoz képest. Ezekben az időszakokban a hőmérséklet is sokkal kellemesebb és közlekedni is könnyebben lehet. Napközben pedig érdemes - a sok turistát kikerülve - a medencében pihenni.

Miért is olyan különleges hely Nusa Penida?

Ha a szigetre gondolok, nekem a "hamisítatlan és vad természet" kifejezés jut először eszembe. A fent említett nyugis időszakokban az ember majdnem teljesen egyedül van a természettel. Hatalmas élmény ezekben az időszakokban motorozni, hallani és érezni a dzsungel természetes zaját és illatát, érezni a kora reggeli napsugarak pálmaleveleken átszűrődő fényét, hallani az óceán hatalmas hullámainak zaját.

Ezen a szigeten tényleg érezni, hogy valójában milyen aprócska kis homokszemek vagyunk a gépezetben. Elnézve a több méteres hullámokat és a pusztuló magaspartot látható, hogy mekkora erőkkel bír a természet.

Fun fact: Tudtátok, hogy ez a sziget madárrezervátumként is működik? Sok-sok védett és megmentett faj él ezen a szigeten. Vannak olyan fajok is, melyeket Baliról vagy más szigetekről telepítettek át.

Ha szeretnéd, hogy megtervezzem az álomutazásodat Balira, kattints a lenti gombra.

Hajójegyek:

A jegyeket a Blue Water Express oldalán előre, online vettem összesen 1.430.000 rúpiáért (33.000ft). Hogyan is jön ki ez az összeg? Hát így:

• Padang Bai (Bali) - Gili Air --> 605.000 IDR

• Gili Air - Nusa Penida --> 600.000 IDR

• Nusa Penida - Serangan (Bali) --> 225.000 IDR

A hajózással minden rendben volt, vigyáztak a csomagokra, volt klíma, adtak vizet, gyógyszert tengeribetegség ellen, mentos-t, illetve a tetőre is fel lehetett menni. Nekem egyértelműen az utolsó volt a kedvencem. Nincs is jobb mint kényelmesen a napsütésben hasítani az Indiai-óceánon.

Indulás előtt minden alkalommal be kell csekkolni a Blue Water Express irodájában és rá kell rakni a bőröndökre azokat a jelölőket amiket adnak. A kikötőben jóval indulás előtt kint kell lenni, ugyanis a hajók szinte egyáltalán nem tartják a menetrendet. Ha előbb érkezik, előbb is fog tovább indulni. Ez a különbség +/- 30-45 perc is lehet.

Szállás:

A szállásom a Bagia Bungalows-ban volt. Itt 3 éjszakáért, reggelivel 32ezer forintot fizettem. A szobák tiszták és kényelmesek, a medence hőmérséklete pont tökéletes és a reggeli is nagyon finom volt. A szállásadómat imádtam, nagyon jófej és közvetlen volt, illetve végtelenül segítőkész is. Ajánlott éttermeket, segített a motor bérlésben és utolsó nap eldobott a kikötőbe is.

Dikának hívják, és ő egyébként tour guide is Nusa Penidán. Ha esetleg kéne a száma, nyugodtan írjatok nekem és meg tudom nektek adni azt is.

Közlekedés:

A legjobb közlekedési mód itt is a robogó, így Bali után újra robogóra ültem. Napi 150ezer rúpiáért béreltem a robogót (3500ft). Ez már egy nMax kategória volt, úgyhogy ennyiért totál megérte. Egyébként a szálláson intéztem a motort, nekik van vagy 10 robogójuk minden kategóriában és segítenek kiválasztani a legjobbat.

Készüljetek, mert Nusa Penidán sem jobbak az utak mint Balin, sőt. Nagyrészt azért le van betonozva a legtöbb út, de azért vannak földes részek is hatalmas kátyúkkal, főleg a Broken Beach felé. Az utak nagyon keskenyek, a legtöbb helyen egyáltalán nem autókra lettek tervezve, így néha szűkös tud lenni egy-egy kanyar ha jön szembe autó.

Ezen a szigeten is nagy élmény volt a robogózás, főleg a nem turistás időszakokban. Mindenképp ezt javaslom nektek is, egyáltalán nem nehéz és Balihoz képest itt még a forgalom is kisebb. Arról már nem is beszélve, hogy sokkal olcsóbb mint a napi sofőr bérlés.

Napjaim Nusa Penidán:

Tulajdonképpen két egész napom volt csak a szigeten, de ez éppen elegendő idő volt arra, hogy a legtöbb lánivalót meg tudjam nézni. A sziget elég kicsi, így gyorsan el lehet érni bármelyik pontját robogóval. Itt is kihangsúlyoznám, hogy érdemes a turistákat kikerülve kora reggel vagy késő délután felfedezni a szigetet.

Első nap (érkezés másnapja):

Az első napot a Broken Beach-nél és az Angel's Billabong-nál kezdtem a sziget nyugati részén. Mindkettő ingyenes, csak a parkolásért kell fizetni. Itt elkövettem sajnos azt a hibát, hogy nem indultam el elég korán. Már délelőtt rengetegen voltak és már javában ment a sorbanállás a fotókért. Nekem ez nagyon el tudja rontani az egész élményt, de ezért a két helyért nem lett volna érdemes később visszajönni. Az Angel's Billabong nem nagy szám, de a Broken Beach-et mindenképp érdemes megnézni.

A következő megállóm a Kelingking Beach volt, de ott nem sokáig időztem, ugyanis akkora tömeg volt mint az M3 pótlóbuszon csúcsidőben. Az emberek itt is sorbanálltak a fotókért, a guide-ok pedig a fákon másztak a tökéletes fotók érdekében. Őszíntén kiábrándító volt az egész és inkább visszamentem a szállásra medencézni és vacsorázni egy jót. Eldöntöttem, hogy inkább visszamegyek másnap naplementére, amikor az "egynapos" tömeg már elindult vissza Balira.

Ezen a napon, a szállásadóm ajánlására egy zseniálisan jó étteremben sikerült vacsoráznom. Ez a hely pedig az Amok Sunset a sziget nyugati részén. Isteni a kaja, a hely hangulata és a kilátás pedig brutális! Foglaljatok asztalt előre, lehetőleg naplementére. Azt azért meg kell hagyni, hogy a többi helyhez képest ez az étterem nagyon drága. Kb itthoni árakkal kell számolni, de szerintem egyszer nagyon megéri.

Második nap:

Az első napból tanulva, a második napot nagyon korán indítottam, ugyanis még a tömeg előtt oda akartam érni a Diamond Beach-re. Ez sikerült is, reggel fél8kor már ott is voltam és kb én voltam EGYEDÜL! Annyira jó volt emberek nélkül az a hely.

Lemásztam a partra is, de az igazat megvallva elég nehéz a mászás lefelé és kicsit életveszélyes is. Néhol kötélen kell ereszkedni, egy-két helyen hiányzik a korlát, csúszós és homokos az összes lépcső. Én flip-flop papucsban mentem le és nem volt könnyű. A napi lépcsőzésem itt bőven megvolt. Ti menjetek rendes cipőben, lent vegyétek át és nagyon vigyázzatok magatokra ha elindultok lefelé!

Megérte lemenni? Naná! Fürdeni igaz nem lehet az erős hullámok és a parton lévő sziklák miatt, de gyönyörű ez a part. A belépő amúgy 50K IDR (1100ft) volt, a motort pedig a parkolóban lehetett hagyni ingyen.

Ezt követően a Thousand Island Viewpoint felé vettem az irányt, ami kb két percre van a Diamond Beach-től. A két látnivaló között beugrottam az AB Bar and Resto étterembe egy gyors reggelire. Sajnos ide is van már belépő (25K). Itt is rengeteget kell lépcsőzni, de a kilátásért amúgy megéri, bár a napnak ezen szakában kezdtem magamat egy kültéri szaunában érezni. Itt található a híres faház is amivel annyi fotót lehet látni a neten. DE.....fontos tudni, hogy a fotózásért 75ezer rúpiát kell fizetni... Én ezt pont emiatt ki is hagytam.

Innen elindultam vissza a szállásra pihenni és a medencében hűssölni, mielőtt visszamennék a Kelingking Beach-hez naplementét nézni, illetve ebédeltem is egyet a NANA Bistro-ban (nagyon jó hely!). Egy kicsivel naplemente előtt elindultam hát vissza a "dínó partra". Páran még voltak ott, de össze sem lehetett hasonlítani a napközbeni tömeggel. A naplementét itt kötelező megnézni, eszméletlen! Így, hogy nem volt tömeg, előjöttek még a majmok is. A napot pedig a Father Field Bistro-ban zártam egy fantasztikus vacsorával. Ez egy családi étterem és nagyon jól főznek.

Harmadik nap:

A harmadik napon már délelőtt kicsekkoltam és indultam is a kikötőbe, hogy elérjem a hajómat vissza Balira. Hát ez is érdekesre sikeredett, ugyanis már érkezés napján megegyeztem a sofőrömmel, hogy jön majd értem a szálláshoz és elvisz a kikötőbe. Ez a kedves sofőr nem akart megérkezni, így a szállásadóm ajánlotta fel, hogy szívesen eldob motorral ha gondolom. Elég érdekesen nézhettünk ki egy motoron ketten, plusz egy bőrönd és egy ember méretű hátizsák.

Sajnos ezen a szigeten úgy működnek a maszek transzferek, hogy ha talál bárkit aki magasabb árat fizet, az eredeti embert ott fogja hagyni szó nélkül bárhol. Foglaljátok a transzfert a szálláson keresztül, az a biztos.

A kikötőben még volt egy kis időm, úgyhogy kajáltam egyet és szétnéztem a parton.

Összességében:

Én Nusa Penidát nagyon szerettem és szerintem nem érdemes kihagyni, viszont érdemes itt eltölteni 2-3 éjszakát. Egy napos túrára semmiképp sem érdemes átmenni. Balihoz képest sokkal vadabb és természetközelibb ez a sziget, érdemes felfedezni.

Költségvetés:

Nehéz szétszedni a költségeket, főleg a repülőt, így a költségvetést a teljes egy hónapos utazáshoz Instagramon a "Bali Info" highlight-ban találjátok. Ide kattintva a költségvetésről szóló sztorik elején lesztek: KATT IDE

Az árak itt is hasonlók a Balin tapasztalt árakhoz. Vannak drágább és olcsóbb éttermek is, de ha figyel valaki a költségekre, akkor simán meg lehet kajálni átlag 1500-2000 forintért.

Térkép (látnivalók, gasztro helyek és minden más):

648 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
  • Instagram

Szia!

Örülök, hogy itt vagy!

Remélem tetszeni fognak a bejegyzéseim a világ különböző pontjairól és a segítségedre lesznek, hogy még jobban megismerd a világot!

Igyekszem megosztani veled a saját tapasztalataimat, illetve hasznos tippeket, trükköket minden úti céllal kapcsolatban.