top of page
  • Szerző képeGergő Bognár

Bali déli része: Canggu & Uluwatu

Frissítve: jan. 13.

Miután felfedeztem Nusa Penidát, még volt két teljes napom Bali déli részén. Alig vártam, hogy visszamenjek az istenek szigetére, viszont szomorú is voltam, hogy közeledett az utazás vége. Ebben a bejegyzésben megmutatom nektek, hogy mit rejt Bali déli része.

Hajójegyek:

A jegyeket a Blue Water Express oldalán előre, online vettem összesen 1.430.000 rúpiáért (33.000ft). Hogyan is jön ki ez az összeg? Hát így:

• Padang Bai (Bali) - Gili Air --> 605.000 IDR

• Gili Air - Nusa Penida --> 600.000 IDR

• Nusa Penida - Serangan (Bali) --> 225.000 IDR

A hajózással minden rendben volt, vigyáztak a csomagokra, volt klíma, adtak vizet, gyógyszert tengeribetegség ellen, mentos-t, illetve a tetőre is fel lehetett menni. Nekem egyértelműen az utolsó volt a kedvencem. Nincs is jobb mint kényelmesen a napsütésben hasítani az Indiai-óceánon.

Indulás előtt minden alkalommal be kell csekkolni a Blue Water Express irodájában és rá kell rakni a bőröndökre azokat a jelölőket amiket adnak. A kikötőben jóval indulás előtt kint kell lenni, ugyanis a hajók szinte egyáltalán nem tartják a menetrendet. Ha előbb érkezik, előbb is fog tovább indulni. Ez a különbség +/- 30-45 perc is lehet.

Szállás:

A szállásom Canggu-ban volt a Rhythm & Rumble nevű Hostelben. Annak ellenére, hogy Hostel, saját szobát foglaltam. Tudatosan reggeli nélküli szállást kerestem, hogy minél több brunch helyet ki tudjak próbálni Canggu-ban. Az elhelyezkedése egyébként nagyon jó, a legtöbb brutálisan jó brunch hely és étterem gyalog távra van. Nagyon jó kis hely, sajnálom hogy csak két éjszakát voltam itt. A két éjszakáért 25 ezer forintot fizettem. Távozásom napján még a cuccaimat is ott tudtam hagyni a recepción, hogy ne kelljen magammal cipelni egész nap az éjféli járat indulásáig.

Közlekedés:

Már nem tudom miért, de itt nem béreltem robogót, hanem a GoJek és Grab taxi szolgáltatással jártam be a környéket. Ezt utólag nagyon bánom, sokkal egyszerűbb és lényegesen olcsóbb lett volna saját robogóval. Ne értsétek félre, nagyon olcsók ezek a taxik, de még így is lényegesen drágábbra jött ki, mintha saját robogóm lett volna. Nektek egyértelműen a robogót javaslom itt is. A forgalom sem rosszabb mint Ubud környékén.

A Grab és GoJek applikációk egyébként nagyon jól és egyszerűen használhatók, a legnagyobb előnye pedig az, hogy készpénzben lehet fizetni. A sofőrök korrektek és alapvetően biztonságosnak is éreztem.

Napjaim Bali déli részén:

Összesen két teljes napom volt, de szerintem kihoztam belőle a maximumot. Canggu-ban elsősorban a gasztronómiai élvezetekre koncentráltam, de Uluwatu-ban már a strandok voltak a középpontban. Hát mit is mondjak, Canggu a reggelizők mekkája, ahol egymást érik a jobbnál jobb helyek. Uluwatu pedig egy végtelenül nyugodt és magával ragadó hangulatú szörf paradicsom.

Első nap (érkezés másnapja):

Az első teljes napomon az elsődleges cél Uluwatu volt, de útközben azért csak betértem pár jó kajás helyre és a bolhapiacra is Seminyak-ban. Ezeket a helyeket megtaláljátok a lenti térképen, de lesz róluk külön bejegyzés is. Na szóval, kisebb nagyobb megállókkal elindultam Uluwatu felé, ahol a Padang Padang Beach-en kezdtem. Ennek a helynek a különlegessége, hogy egy szikla hasadékon keresztül lehet lemenni a strandra. Itt fürödtem és napoztam egy keveset, ezután indultam is a következő strandra, ami a Blue Point névre hallgat, de mellette van a Suluban Beach is. Ez a strand is egy barlangból nyílik, nagyon király az egész. A belépőket tekintve egyáltalán nem drágák, pár tízezer rúpia mindegyik belépő.

Miután meguntam a strandolást, hívtam egy újabb GoJek-et és elindultam a Uluwatu Temple felé. Még pont meg tudtam nézni kényelmesen a templom egész területét, mielőtt kezdődött volna a Kecak Fire Dance. Ez a tánc a balinézek legősibb tánca ami egy rövid isteni színdarabot ad elő. Erre a jegyet online vettem a Get Your Guide oldalán, kb 3.000 forintért. Ennyit totál megér, csak számoljatok vele, hogy utána képtelenség közlekedni és taxit hívni a hatalmas forgalom miatt. Én 3,5 órát ültem egy helyi taxis mögött a motoron mire visszaértünk Canggu-ba.

Második nap:

A második napon délelőtt már ki kellett csekkolnom a szállásról, de mivel éjfélkor indult csak a gépem, még volt egy egész napom tömni a fejem jobbnál jobb kajákkal. Ezt a napot egy az egyben arra áldoztam, hogy minél több helyet ki tudjak próbálni. A két nap alatt összesen 13 éttermet próbáltam ki. Azt, hogy hova fért belém ennyi kaja, azt ne kérdezzétek. A káják Canggu-ban már közelebb állnak árban az itthoni árakhoz, de még mindig olcsóbb. Egy szép adag brunch reggeli kb 3500 forint átlagban. Mondjuk mindegyik olyan ízre is és kinézetre is, hogy az agyad eldobod. A kajás képekhez görgess kicsit lejjebb.

Ha szeretnéd, hogy megtervezzem az álomutazásodat Balira, kattints a lenti gombra.

Az éttermek között vagy taxiztam vagy gyalogoltam, így sikerült bejárni Canggu-t is. A nap végén még azért csak elugrottam a Tanah Lot-hoz, hamár nem volt messze. Nagyon szép hely, mindenképp érdemes meglátogatni ha a környéken jártok, sajnáltam volna ha kihagyom.

Este még fogtam egy taxit és elindultam a reptérre kicsit sem jó hangulatban. Nagyon sajnáltam otthagyni Balit. Nagyon megszerettem ezt a szigetet és a környékét. Remélem még sikerül a jövőben visszatérnem és felfedeznem mégtöbbet Indonéziából.

Gasztro:

Canggu a sziget gasztro paradicsoma, éppen ezért érdemes itt eltölteni legalább egy napot. Annyira jókat ettem itt, hogy el sem tudom mondani, mondjuk nekem amúgyis a reggeli/brunch a kedvenc étkezésem. A legjobb helyeket később össze fogom szedni egy külön bejegyzésben! Néhány kaját már-már művészi kompozícióban tálalnak. Egyszerűen elképesztő és hatalmas élmény, főleg ha az ember nem számolja a kalóriákat...bár utazás alatt ki szokta?! Egymást érik a jobbnál jobb éttermek és reggelizőhelyek. Rossz választás nincs, de készülni kell arra, hogy a bőség zavarában nem tud dönteni az ember. Figyelem! A nyugalom megzavarására alkalmas képek következnek! Bocs ha éhesek lettetek!

Összeségében:

Szerettem Balinak ezt a részét is, de az élvezeti értéke meg sem közelíti a sziget belsejét. A két teljes nap többnyire elégnek bizonyult, de nem bántam volna ha van még egy-két plusz napom ezen a részen (főleg a kaja miatt). Így egy kicsit hajtósra sikerült, de szerintem így is sikerült a lehetőségekhez mérten a legtöbbet kihozni belőle. Canggu szerintem mindenképp jó választás egy hosszabb utazás lezárásának.

Költségvetés:

Nehéz szétszedni a költségeket, főleg a repülőt, így a költségvetést a teljes egy hónapos utazáshoz Instagramon a "Bali Info" highlight-ban találjátok. Ide kattintva a költségvetésről szóló sztorik elején lesztek: KATT IDE

Canggu kaja szempontból az egyik legdrágább környék, ugyanis csupa "instagram kompatibilis" hellyel van tele és rengeteg európai és amerikai él ezen a környéken. Egy kiadós brunch kajáért simán ott lehet hagyni 4-5ezer forintot. Ezek az árak már nagyon hasonlítanak az itthoni árakra, de még mindig egy kicsivel olcsóbb.

Térkép (látnivalók, gasztro helyek és minden más):

497 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
  • Instagram

Szia!

Örülök, hogy itt vagy!

Remélem tetszeni fognak a bejegyzéseim a világ különböző pontjairól és a segítségedre lesznek, hogy még jobban megismerd a világot!

Igyekszem megosztani veled a saját tapasztalataimat, illetve hasznos tippeket, trükköket minden úti céllal kapcsolatban.