top of page
  • Szerző képeGergő Bognár

Belgium: Négy város három nap alatt.

Frissítve: jan. 13.

Közvetlenül a nizzai utazásom után négy napra Belgiumba látogattam. Ez volt az az utazásom amit az év során össze-vissza kellett tologatni mindig más-más okból, de most végre eljutottam ide is.

Utazás és tömegközlekedés:

Az utazáshoz a Brussels Airlines csütörtök esti (18:00) járatát választottam több okból is. Az első és legfontosabb, hogy az ő járatuk közvetlenül Brüsszelbe és nem Charleroi-ba megy mint a WizzAir vagy a Ryanair járatai. A második, hogy nekem munka miatt fontos volt, hogy munkaidő után menjen és jelenleg ez az egyetlen opció erre. A jegyeket 50.000 forintért vettem (helyfoglalással együtt) az utazás előtt egy hónappal. A gép odafelé 40 percet késett ami lassan-lassan már kevésnek is mondható egy esti járathoz képest.

A reptérről a 471-es buszt választottam 2,5€-s vonaljeggyel, ami "elvileg" kevesebb helyen áll meg mint a 272-es párja. Nem akarom elképzelni, hogy a 272 hány helyen állhat meg ha a 471-es ennyire lassú volt. Még akkor is a vonatot javaslom mindenkinek ha az lényegesen drágább is (6,6€), ugyanis közvetlen a terminál alatt áll meg és 20 perc bejutni vele a központba.

A tömegközlekedés egész Belgiumban pofonegyszerű. Minden városban ugyanazok a tarifák és mindenhol van automata, de közvetlen a buszon vagy villamoson is meg lehet venni a jegyeket kártyával vagy telefonnal. A jegyekről és az árakról itt tudtok tájékozódni.

A városok közötti közlekedést vonattal oldottam meg. Gyors, kényelmes, gyakran jár és bent tesz le a városban. Szerencsémre van 26 év alatti hétvégi kedvezmény, így minden vonatjegyem 6,6€ volt. A menetrend figyelésére a Trainline app nagyon hasznos volt, mindenkinek ajánlom.

Szállás:

A szállásom a Hotel Chambord***-ban volt. A szoba teljesen korrekt és tiszta volt. A reggeli viszont felülmúlta az elvárásaimat. Összességében teljesen meg voltam elégedve velük. A három éjszaka reggelivel 250€-ba fájt, ami egyáltalán nem olcsó, viszont sajnos a korábbi dátum módosítások miatt új szállást kellett foglalnom és akkor már drágábbak voltak a szobák.

Napi "menetrend" és látnivalók:

Lassan már le sem kell írnom úgyis tudjátok, hogy a hétköznapokon (jelen esetben csak pénteken) Home Office-ban dolgoztam kintről. Ezért végtelenül hálás vagyok, hogy ezt megengedik a munkahelyemen, így utazással kompatibilissé téve a munkakörömet.

Az utazás napját nem számolva három teljes napom volt és szerintem kihoztam belőlük a lehető legtöbbet. Nézzük is együtt, napokra lebontva, hogy miket néztem meg és mi fért bele ebbe a három napba.

Első nap (péntek): Brüsszel

A pénteki napon szokás szerint kb. 3-ig dolgoztam. Ezt követően indultam csak el a városba. Ez a nap nagyon sűrűre sikeredett és akár hiszitek akár nem, belefért egész Brüsszel. Az utazás előtt is így gondoltam de most csak megerősíteni tudom, hogy Brüsszelre szűkösen, de elég egy teljes nap (feltéve ha valaki nem megy be minden múzeumba). Na de nézzük is a látnivalókat egyenként:

• Palais de Justice

• Église Notre-Dame des Victoires au Sablon

• Palais de Bruxelles

• Old England

• Brussels Park

• Mont des Arts

• Cathédrale des Sts Michel et Gudule

• Manneken Pis (pisilő szobor, kihagyható)

• Hotel de Ville (városháza)

• Grand Place (főtér, sörfesztivál volt)

• Parc Elisabeth

• National Basilica of the Sacred Heart

• Atomium

• European Parliament

A napi gasztronómia kimerült egy waffelben a Galet nevű helyen, egy adag sültkrumpliban a Friterie Tabora-ban, illetve egy ramen levesben az Umamido Bourse étteremben. Bátran ki merem jelenteni, hogy életem legjobb ramen levesét ettem náluk. Brüsszelben egyébként egyáltalán nem szégyen nemzetközi kaját enni. Nagyon multikulturális ország egy nem túl erős saját gasztronómiával.

Amiből viszont mindenképp belgát kell kint fogyasztani, az a sör! Tele van a város jobbnál jobb kocsmákkal ahol a zseniálisabbnál zseniálisabb belga Trappist-ok, Dubbel-ek, Tripel-ek, Quadrupel-ek és apátsági sörök folynak a csapokból. Én sajnos nem ihattam alkoholt ezen az utazásomon, de nektek összeszedtem Brüsszel legjobb kocsmáit és bárjait.

Második nap (szombat): Brugge és Gent

A második napomat reggel korán indítottam, és elindultam Bruges-be. Kb 50 perc az út vonattal. Csodás kis város, szebbnél szebb macsakaköves utcákkal és aranyos kis házakkal. Gyalog nagyon könnyen be lehet járni az egészet.

• Castillo de La Faille

• Poertoren

• Onze Lieve Vrouw Brugge

• Sint-Salvatorskathedraal

• Belfry-torony

• Pieter de Coninck en Jan Breydel

• Stadhuis Brugge (városháza)

• De Burg

• Basiliek van het Heilig Bloed

• Huidenvettersplein

• Viewpoint Passage Bourgondisch Cruyce

• Rosary Quay (a város ikonikus kilátása a csatorna kanyarra a háttérben a Belfry-toronnyal)

Nagyon hangulatosak a kis csatornák és a szűk utcák a városban, viszont az ebéd utáni időszakban kezd megtelni a város kezelhetetlen mennyiségű emberrel. Javaslom mindenkinek, hogy menjen korán!

Szerencsére én ilyen délután 2 óra körül végeztem mindennel amit meg akartam nézni , így nem kellett túl sokat nyomorognom a tömegben. Bruge-ből rögtön Gent felé vettem az irányt vonattal, ahova három óra körül érkeztem meg. Itt az 1-es villamossal bementem a központig (vonaljegy 2,5€), onnatól pedig sétáltam és az alábbi dolgokat néztem meg:

• Sint-Niklaaskerk

• Belfort van Gent

• Sint-Baafskathedraal

• Stadhuis Ghent (városháza)

• Stadshal (itt az emberek felváltva zongoráztak egy utcai zongorán)

• Graffiti Street

• Gravensteen

• Grasbrug

• Manhattn's Burgers (itt ebédeltem, nagyon jó hely!)

• Graslei & Korenlei (a csatorna két ikonikus partja a parton sorakozó szebbnél szebb házakkal)

• St Michael's Bridge & Church

Körülbelül este hétig mászkáltam a városban és üldögéltem a csatorna szélén. Nagyon nyugodt város ahhoz képest, hogy mennyien lakják. Nekem egy kicsit talán jobban be is jött mint Bruge. Fél-fél nap elég erre a két városra, így egy nagyon tartalmas napi programot kínálnak együtt. Este visszaértem a szállásra és le is dőltem aludni. Nagyjából 15-20km-t sétálhattam összesen aznap.

Harmadik és egyben utolsó nap (vasárnap): Brüsszel és Antwerpen

Este nagyon későn (20:55) ment vissza a gépem Pestre, így rengeteg időm volt még aznap. Én alapvetően Brüsszelt terveztem erre a napra is, de nagyjából kipipáltam a számomra érdekes brüsszeli látnivalókat már az első napon, így rögtönöztem és átmentem Antwerpenbe és ez egy nagyon jó döntés volt.

Előtte a bőröndömet és a laptop táskámat leadtam egy megőrzőbe darabonként 5€-ért amit a Bounce alkalmazás segítségével foglaltam a város központjában, a Brussel-Centraal vasútállomástól 100 méterre egy Manneke nevű üzletben.

A vonatra a jegyem megint 6,6€ volt a 26 év alatti hétvégi kedvezménnyel, az út pedig kb. 50 perc volt. Az antwerpeni állomás - ahova a vonat megy - már önmagában egy látványosság a brutális belmagasságával és díszes belterével.

Az állomásról először egyenesen a szemben lévő épületbe mentem. Ez az épület pedig nem más volt mint a világ legnagyobb "belga csokoládé" múzeuma, a Chocolate Nation. Itt egy audio guide-dal vezetett túrán rengeteg infót megtudhattam a belga csokoládé készítéséről, Antwerpen szerepéről a gyártási és szállítási folyamatban, illetve a végén még kóstolni is lehetett különféle olvad csokoládékat. Mindenképp jó program még annak ellenére is, hogy kicsit drága a belépő (18,9€). A jegyeket elővételben is meg lehet venni ezen az oldalon keresztül. Nagyon jó volt ez a múzeum is különféle interaktív dolgokkal, de az ausztriai Zotter gyárlátogatást semmi nem tudja überelni. Erről egy másik bejegyzésemben olvashattok, ide kattintva.

A múzeumot követően még bementem a városközpontba, ahol a főbb nevezetességeket megnéztem és lesétáltam a Scheldt-folyó partjára. Ezeket néztem meg az antwerpeni tartózkodásom alatt:

• Chocolate Nation (belépő 18,9€)

• Groenplaats

• Stadsfeestzaal

• Onze-Lieve-Vrouwekathedraal Antwerpen

• Standbeeld van Brabo

• Stadhuis van Antwerpen

• Het Steen

Lett volna még látnivaló Antwerpenben bőven, de sajnos most csak ennyi fért bele. Miután megnéztem a fent említett látnivalókat, elindultam vissza az állomásra és robogtam is vissza Brüsszelbe. Felvettem a csomagjaimat és ez alkalommal már vonattal mentem ki a reptérre és sokkal jobb volt mint busszal. A gépem 20 percet késett, de ezt be is hozta és időben érkezett meg Budapestre.

Költségvetés (3 éjszaka/1fő):

• Repjegy: 125€

• Szállás: 250€

• Vonat + városi közlekedés: 39€ + 20€

• Költőpénz: 60€/teljes nap

A teljes költségvetés körülbelül 600€-ra jön ki fejenként, ezzel a programmal és látnivalókkal. Ez egy nagyon jó, tartalmas utazás. Mindenképpen csak ajánlani tudok egy hasonló utazás, főleg azoknak akik aktívan szeretik eltölteni a napokat.

Térkép minden látnivalóval, éttermekkel, hasznos helyekkel (kattints a képre):

Köszönöm, hogy végigolvastad, remélem tetszett a beszámoló és meghozta a kedvedet egy belga "trip"-hez. Tarts velem a következő bejegyzésekben is. Hamarosan jelentkezek Madeiráról. Addig is minden jót, jó utazást! Szia!

1 716 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
  • Instagram

Szia!

Örülök, hogy itt vagy!

Remélem tetszeni fognak a bejegyzéseim a világ különböző pontjairól és a segítségedre lesznek, hogy még jobban megismerd a világot!

Igyekszem megosztani veled a saját tapasztalataimat, illetve hasznos tippeket, trükköket minden úti céllal kapcsolatban.