top of page
  • Szerző képeGergő Bognár

Andalúzia: Öt nap Malagában és környékén

Frissítve: jan. 13.

A január eleji szürke, esős budapesti időtől az embernek még az életkedve is megszűnik létezni, így fogtuk magunkat és január közepén elrepültünk Malagába és öt csodás napot töltöttünk a városban és környékén. Nagyon tartalmas kis utazás volt és lenyűgözött minket egész Andalúzia, vagy legalábbis amennyit láttunk belőle.

Utazás és közlekedés:

Ehhez az utazáshoz a Wizz Air-t választottuk és a jegyet Decemberben vettük, kb 35ezer forintért (+priority). Szerdán késő este mentünk és vasárnap késő este jöttünk. A pofátlanul drága priority-n és hazafelé egy kisebb késésen kívül nem volt semmi gond a járattal.

A reptérről a legegyszerűbben vonattal lehet a központba jutni. Landolás után kövessétek a vonat piktogrammot a táblákon, nagyon egyszerűen oda lehet találni. Az eredeti terv az volt, hogy végig tömegközlekedni fogunk Malagában és Malagán kívül is. Ez a városban pontosan így is történt az első két napon, de a Malagán kívüli látnivalókhoz végül autót béreltünk. Mérlegeltük, hogy ár-érték arányban mi éri meg jobban és bőven az autó nyert, mindjárt írom is, hogy miért.

Tömegközlekedés:

Összességében a városi és a regionális busz közlekedés is nagyon jó, könnyedén lehet használni. A városi buszjegyek működésére sajnos nem jöttem rá, mert elvileg NFC-vel lehet jegyet venni a buszon, de nekem egyszer sem vont le semmit, a jegyet viszont kinyomtatta (vonaljegy 1,3€). Néhány éjszakai buszjárat elég trükkös, ugyanis csak KP-t fogadnak el és abból is csak "csörgőset". Mi ezért szívtunk be két buszt is egyik hajnalban, mert az egyiken kártyával, a másikon pedig egy 20€-s bankjeggyel akartunk fizetni.

A regionális busz Gibraltárra és vissza, nagyjából 35€ fejenként ami irreálisan sok és időben is elég hosszú. Ahhoz pedig, hogy Rondába vagy a Caminito del Rey-hez menjen az ember, további átszállásokra van szükség. Mi főleg ezek miatt döntöttünk az autó mellett.

Autóbérlés:

Autónk nem volt előre foglalva, ugyanis eredetileg tömegközlekedéssel terveztünk utazni mindenhova. Pénteken viszont egy hirtelen ötlettől vezérelve, rövid mérlegelés után szombatra és vasárnapra béreltünk egy autót, hogy a lehető legtöbb dolgot (Gibraltár, Ronda, Álora, Caminito del Rey) meg tudjuk nézni a hétvégén. Két napra 50€-t fizettünk az autóért a Wiber-nél, nem volt semmi deposit és az önrész nélküli biztosítás is benne volt az árban. Csak ajánlani tudom őket!

Szállás:

Szállásnak egy nagyon frankó apartmant választottunk közel a városhoz. Összesen 124.000 forintot fizettünk ketten a négy éjszakáért, ami szerintem egyáltalán nem sok. Pont ideális méretű lakás volt egy hálószobával, egy konyhával egybenyitott nappalival, illetve egy fürdőszobával. A kedvenc viszont egyértelműen a két erkély volt a hatalmas ablakokkal, ahol egész nap besütött a nap. A szállást itt találjátok: Huelin Suites Malaga.

Időjárás:

Végig egészen jó idő volt, viszont árnyékban azért hűvös tudott lenni. A hétvégére javult ki igazán az idő és szomabton Gibraltárban már napon 25 fokban túráztunk. Vasárnap pedig szintén hasonló időben autókáztunk a narancs-, citrom- és olajfa ligetek között Álora felé. Andalúzia abszolút ideális desztináció "télből tavaszba" utazásokhoz, de azért legyen nálatok meleg ruha is.

Napjaink Andalúziában:

Mivel szerdán késő este érkeztünk és vasárnap csak késő este indult haza a gépünk, így 4 teljes napunk volt. Lassan már szokásosnak mondható, hogy én a csütörtöki és pénteki napokon "Home Office"-ban dolgoztam a szállásról annyi különbséggel, hogy most nem tudtam annyira korán szabadulni mint máskor.

Első nap (érkezés másnapja):

Az első napon próbáltuk Malagát minél jobban bejárni. Megnéztük az egész belvárost és ettünk egy brutál jót a piacon. Van ott egy büfé ahol különféle tapasokat lehet kérni és ott helyben a pultnál elfogyasztani. Egyszerűen zse-ni-á-lis! A Calamari, a rántott garnéla és a krokett is isteni volt. Természetesen a nap folyamán még ettünk empanadát, churrost és még sok mást is. Spanyolországban nehéz abbahagyni a folyamatos evést... :) A nap folyamán ezeket néztük meg:

• Mercado Central de Atarazanas - Abszolút kötelező hely főleg a kaja miatt.

• Soho városrész - Sok-sok falfestménnyel tarkított városrész a kikötő mellett.

• Palmeral de Las Sorpresas

• Málaga Park

• Playa la Malagueta

• Catedral de la Encarnación de Málaga - A város egyik jelképe, a városi katedrális.

• Plaza de la Constitución

• Plaza de la Merced

• Teatro Romano de Málaga

A nap zárásaként, estefelé megnéztük a naplementét a Castillo de Gibralfaro melletti kilátóból. Mindenképp nézzetek meg onnan egy naplementét, nagyon szép. Elég gyakran van ott élőzene is, azzal az igazi a hangulat. Hazafelé még beugrottunk egyet churros-ozni a Café Madridba, ahol zseniális a churros és nagyon király maga a hely is.

Második nap:

A második napon sajnos kicsit elhúzódott a meló, így már csak a késő délután és az este volt csak szabad. Meló után egy késői ebéddel kezdtünk a Casa Lola egyik éttermében. Huh, hát ha valami, akkor ez egy kötelező hely Malagában. Életem egyik legjobb garnéláját ettem itt. A pincérek lazák, kedvesek és a kaja is isteni. Ezután még sötétedésig sétáltunk a belvárosban, este pedig megpróbáltuk eltervezni a hétvégi menetrendet.

Annyi minden volt tervben, fogalmunk sem volt, hogy bele fog-e férni minden tömegközlekedéssel. Ekkor jött az ötlet, hogy mi lenne haaa.....bérelnénk autót? A többit pedig az autóbérlés szekciónál írtam le. Ennyire hirtelen felindulásból sem béreltem még autót, de hát mindent ki kell próbálni nem? Totál megérte amúgy.

Harmadik nap:

Szombaton már reggel 7-kor a Wiber telephelyén kezdtünk, ahol felvettük az autót. Ezt követően pedig irány Gibraltár. Fontos infó azoknak akik autót bérelnek, hogy az AP-7 autópálya fizetős, az A7 pedig ingyenes! Nagyjából másfél óra autózás után érkeztünk meg La Líneába. Itt le kell tenni a bérelt autót, mert nem engedik át Gibraltárra. Közvetlen a határ melletti parkolóba álltunk be, ami 2€ volt óránként. Okosan meg van oldva nagyon mert ha nem vagy helyi, akkor a városban max két órát tudsz parkolni egy helyen. Így kb. muszáj volt a fizetős parkolót választani.

A parkolóból odasétáltunk a határhoz és egy rövid igazolvány ellenőrzés után át is sétáltunk Gibraltárba (elég a személyi!). Ahogy Brit földre ért a lábunk, elkezdődött a lehúzás. Még a határátkelő épületében megpróbáltak ránk sózni drágábbnál drágább "guided tour"-okat mondván, hogy a felvonó nem működik (ebben az egyben igazuk volt). Szeretem tudni a lehetőségeimet, így ilyenekbe sosem ugrok bele azonnal és ráadásul nagyon lehúzás szaga volt a dolognak.

Megkérdeztünk pár helyi embert és mondták, hogy ááh ezek nagyon okosan ott állnak egyből a határon, esélyt nem adva a turistának arra, hogy egy kicsit is körbenézzen. A főtérről indulnak taxik fix 20£/autó áron fel a hegyre. A Gibraltári hegy meglátogatásához továbbá szükség van egy jegyre, ami 18£/fő. Ez tartalmaz minden látványosságot és túraútvonalat a hegyen. Egyáltalán nem olcsó ez sem, de totál megéri.

Mi természetesen kiválasztottuk a legnehezebb túrát és úgy mentünk fel a "taxi drop-off"-tól a hegy tetejére. Gyönyörű az egész túra, az egész hegy és a Skywalk is valami elképesztő. Jópár órát eltöltöttünk a hegyen, majd ezt követően irány vissza a kocsihoz és irány Ronda. Az odavezető út valami elképesztően szép, ahogy a hegyek között kanyarog az út. Ez elég hülyén hangzik de Ronda gyönyörű. 😂 Az egész város nagyon szép, a szűk kis utcák, a város híres hídja és a kilátás a hegyekre. Sötétedésig itt mászkáltunk, majd elindultunk vissza Malagába.

Negyedik nap (hazautazás napja):

A negyedik napot a Caminito del Rey-nél kezdtük, ahova 9:20-ra volt foglalt guide-os túránk. Minden szempontból különleges túra, mely egy hosszabb szakaszon 105 méter magasan, a sziklafalon fut keresztül egy kanyonon. Nem bántuk meg azt sem, hogy guide-dal mentünk, ugyanis rengeteg hasznos és érdekes infót megtudhattunk az útvonalról és a környékről.

A túra után Malagába visszafelé még megálltunk Álorában, ami egy nagyon jó ötlet volt. Nekem magasan ez a környék tetszett a legjobban ezen az utazáson. Ez a falu olyan mintha valami meséből szabadult volna. Már az oda vezető út is csodás a narancs-, citrom- és olajfa ligetek között autókázva, a falu pedig nagyon nyugodt és kicsit olyan mintha lelassulna az idő. Hasonló mint Fuerteventurán Betancuria. A várból gyönyörű kilátás nyílik a belső Andalúz részre, mindenképp érdemes ide felmenni, ráadásul még belépőt sem kell fizetni. Miután felfedeztük Álorát, elindultunk vissza a reptérre, leadtuk az autót, ők kivittek minket a reptérre és búcsút intettünk Malagának.

Összességében:

Nagyon szerettem egész Andalúziát és valamikor még mindenképp vissza szeretnék térni a többi részét is megnézni. Eddig is szerettem Spanyolországot, de ez az utazás csak megerősített ebben. Nagyon jó hangulata volt ennek az andalúz résznek minden apró kis faluval és várossal együtt. Gyönyörű tájak, szép tengerpartok, mesés kis faluk és városok. Gibraltár drágább mint amire számítottam, de így is totál megérte és erősen ajánlom, hogy túrázzatok is a hegyen.

Költségvetés:

• Repjegy: 35.000 /fő (+priority)

• Szállás: 62.000 /fő

• Autó: 50€ +üzemanyag (50€)

• Költőpénz: 60€ /teljes nap = 240€

Összesen kb 220ezer forint volt ez a malagai kiruccanás mindennel együtt. Egyébként az élelmiszerek hasonló árban vannak mint itthon, az alap élelmiszerek viszont olcsóbbak a 0%-os ÁFA miatt. Éttermekben fejenként 15-20€-ból simán jól lehet lakni.

Térkép (látnivalók, gasztro helyek és minden más):

Galéria:

3 050 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
  • Instagram

Szia!

Örülök, hogy itt vagy!

Remélem tetszeni fognak a bejegyzéseim a világ különböző pontjairól és a segítségedre lesznek, hogy még jobban megismerd a világot!

Igyekszem megosztani veled a saját tapasztalataimat, illetve hasznos tippeket, trükköket minden úti céllal kapcsolatban.