top of page
  • Szerző képeGergő Bognár

Hat nap Katalónia fővárosában, Barcelonában.

Frissítve: jan. 13.

Jobbnál jobb spanyol kaják, lenyűgöző építészet, kultúra és tűző napsütés. Ezek a dolgok jutnak most először eszembe, miközben írom ezt a bejegyzést a május végi barcelonai kiruccanásomról. Tarts velem és minden hasznos dolgot elmondok neked Barcelonáról.

Utazás és tömegközlekedés:

Ehhez az utazáshoz a Ryanair budapesti járatát választottam, ami 15 ezer forint volt még februárban. Amint megláttam a jegyek árát, azonnal le is csaptam rájuk, ez a kihagyhatatlan kategória. Az általam választott járatpár szerdán késő este ment és hétfőn este jött vissza Budapestre. A munkaidő utáni indulási időpontok kapóra is jöttek, ugyanis 3 napot "home office"-oltam kintről, de erről majd később beszélek még.

Hasonlóan a többi utazásomhoz itt is a gyaloglást részesítettem előnyben más közlekedési módokkal szemben, így tömegközlekedésre is keveset költöttem. A reptér és a belváros között a legegyszerűbb közlekedési mód az "Aerobus", amire a jegy 5,9€. Ezt a jegyet az Aerobus állomásokon elhelyezett automatákból lehet megvenni. Befelé és kifelé is ezt a buszjáratot választottam, illetve ezen kívül még egy 10 darabos gyűjtőjegyet (T-casual) vettem, ami simán elég is volt a 6 napra. A jegyekről amúgy itt tudtok tájékozódni.

Szállás:

A szállást is már jóval előre lefoglaltam mivel amúgy is iszonyatosan drágák a szállások Barcelonában, későn foglalva meg főleg. Az Alegria csoport egyik szállodájában, a Curious Hotel-ben foglaltam egy egyágyas szobát ellátás nélkül. Nem mondom, hogy életem legjobb szállása volt, de a célnak tökéletesen megfelelt. Az 5 éjszaka összesen 340€ volt, ami egyáltalán nem olcsó. A szálloda legnagyobb előnye, hogy Barcelona központjában helyezkedik el közvetlen a La Rambla mellett.

A személyzet közvetlen, kedves és segítőkész volt. Utolsó nap a bőröndömet is ott hagyhattam náluk kicsekkolás után, hogy ne kelljen magammal cipelni amíg a városban sétálok.

Látnivalók és napi programok:

Sajnos az éves 20 nap fizetett szabadság elég kevés ha az ember folyamatosan utazik, így a kint töltött hétköznapokon "home office"-ban dolgoztam (kb délután 2-ig). Az utazás előtt egy kicsit tartottam tőle, hogy így nem fogok tudni mindent megnézni amit előre beterveztem, de ez szerencsére nem így lett. Olyannyira nem, hogy az eredetileg betervezett programokon kívül még másra is jutott bőven időm. Ez nagyban köszönhető annak is, hogy kb. fél tízig világos volt.

Utazás előtt fontos, hogy mindig megcsináljuk a házifeladatot. azaz nézzünk utána a desztinációnak minden szempontból. Látványosságok, közlekedés, belépők és minden más ami az adott célponttal kapcsolatos. Én is már előre összeírtam és térképen bejelöltem mindent ami érdekelt a városban, majd megpróbáltam ezeket a látnivalókat logikusan szétosztani a kint töltött napokra.

Na de nézzük is a napi programokat! Az arany színnel írt látnivalók nevei linkek a hivatalos weboldalra, ahol a jegyeket meg lehet venni.

Első nap (érkezés másnapja, csütörtök):

Az első napomon munka után, délután kettő körül indultam el felfedezni a Gotico, El Born és Barceloneta városrészeket. Ezen a napon rengeteget sétáltam, egyáltalán nem használtam tömegközlekedést. Nagyjából 15-20km lehetett a legyalogolt táv.

A város ezen részei a legszebbek. Egyszerűen élvezet elveszni a szűk utcákban, céltalanul gyalogolni és bámészkodni. Ezt mindenkinek csak ajánlani tudom, mert szerintem sokkal többet ér mint egy-egy 30€-s belépő valahova. Az a legegyszerűbb ha felsorolásban szedem össze ezeknek a városrészeknek a látnivalóit időrendi sorrendben, ahogyan én néztem meg őket:

Gótikus negyed:

• Plaça de Catalunya - ez hivatalosan nem a gótikus negyed, de mivel a La Rambla egyik végén van, így ide soroltam.

• La Rambla - Barcelona egyik leghíresebb utcája. Érdemes reggel útba ejteni mert akkor még nincs akkora tumultus. Délután sajnos alig lehet elférni az embertömegben.

• Plaça Reial - Barcelona egyik ikonikus tere ami a La Rambláról nyílik.

• Basilica de Santa Maria de Pi - A városban található rengeteg templom egyike. Ide a belépő 10€, ha valaki be szeretne menni.

• Catedral de Barcelona - A város katedrálisa, ahova 9€-ért be is lehet menni.

El Born városrész:

• Basilica de Santa Maria del Mar - Belépő 8,5€ vagy idegenvezetéssel 10€.

• Parc de La Ciutadella - A város egyik legnagyobb és legszebb belvárosi parkja, ahova rengeteg helyi megy ki, és a fűben ülve piknikeznek, zenélnek vagy éppen iszogatnak.

• Castillo de los Tres Dragones - A park sarkában található mutatós mini erődítmény.

• Cascada del Parc de la Ciutadella - A park hatalmas, jellegzetes szökőkútja.

• Arco de Triunfo - A barcelonai diadalív, ami szintén a kötelező látványosságok közé tartozik a városban. A párizsi diadalívvel ellentétben ennek vöröses színe van.

Barceloneta:

A diadalív után a Barceloneta városrész felé vettem az irányt, ami a város szűk utcás, tengerparti része. Itt is bolyongtam egy kicsit az utcákban, ahol amúgy jobbnál jobb fotós témákat lehet találni. Amint leértem a partra átöltöztem fürdőruhába és csobbantam egyet a tengerben, ami egyáltalán nem volt meleg (kb. 18°C), ráadásul hatalmas hullámok is voltak. Nekem külön öröm volt a Platja de la Barcelonetán, hogy a leszálló gépeket lehett látni fürdés és napozás közben. Egy rövid mártózás után napoztam kicsit a parton, majd elsétáltam a jellegzetes formájú W Barcelona Hotel-ig, amiről lőttem pár fotót.

Ezt követően elindultam vacsorát keresni, amit olyan szinten sikerült is megtalálni, hogy életem egyik legjobb tapas vacsoráját ettem, de erről majd a gasztro bekezdésben mesélek többet.

Vacsora után úgy gondoltam még nem volt elég a sétából és az étteremtől elsétáltam a Font Mágica de Montjuic-hoz, ami tulajdonképpen egy hatalmas zenélő szökőkút. Csak ez a plusz kitérő 3,5 km volt. Estére már nagyon kivoltak a lábaim de naná, hogy megérte! Néztem egy keveset a szökőkút műsorát, majd elindultam a Plaça d'Espanya-n keresztül vissza a szállásra.

Második nap (péntek):

A második napomat sajnos kicsit átrendezték a nyitvatartások, ugyanis a terv szerinti első program a Tibidabo hegy lett volna, de sajnos a közvetlen buszjárat (T2A/B/C) csak hétvégén közlekedik a Tibidabo Park nyitvatartása miatt. Sajnos kénytelen voltam rögtönözni, így a maradék napok programjait rendeztem teljesen újra. Ezen a napon is csak délután kettő óra után indultam útnak.

Második napi program időrendi sorrendben:

• Torre Glóries - Érdekes formájú felhőkarcoló, mely jelenleg irodaként üzemel.

• Recinte Modernista de Sant Pau - Múzeum, gyönyörű épületekkel, belépő 16€.

• La Sagrada Familia - a második napon csak kívülről néztem meg, mert másik napra szólt az előre foglalt jegyem. Belépő: 24€ + torony 10€.

• Casa Milá - belépő: 25€

• Casa Battló - belépő: 35€

• Casa Vicens - belépő: 18€

Ezeket követően a La Boqueria piacon bevásároltam magamnak egy kis vacsorának valót, többek között empanada-t, sonkát, kolbászt és természetesen sört. Majd lementem a Rambla de Mar-hoz és egy padon ülve tartottam egy gyors pikniket. Nincs is annál jobb mikor spanyol kajával és sörrel a kezedben figyeled a hajókat és a tenger hullámzását. A vacsorát követően pedig elindultam újra a gótikus negyedbe egy hosszabb esti sétára.

Ezen a napon is rengeteget sétáltam a városban, viszont ezen a napon már használtam tömegközlekedést is. Egyszerűen imádom, hogy a város utcáinak többsége végig be van ültetve fákkal. Emiatt sokkal jobban néz ki a város, illetve lényegesen csökkenti a hőséget és javítja a levegőt a belvárosban. A nap folyamán több helyen is leültem egy padra figyelni ahogy él a város.

Pár szó az árakról és a belépőkről:

A fent említett látványosságokat, a Sagrada Familia kivételével csak kívülről néztem meg. Őszínte leszek, irreálisan drágának tartom a legtöbb látnivalót Barcelonában. Ez az egyetlen negatívum ami a város ellen felhozható. Érdemes összeszámolni, hogy mennyibe fájt volna a nap ha mindenhova bemegyek. Ez összesen 128€ csak erre az egy napra, ami iszonyatosan sok. Összehasonlításképpen Párizsban a belépő a Louvre-ba 17€, az Eiffel-torony-ba 20€. A fent említett látványosságok nagyrésze pedig lényegesen drágább.

Én kizárólag az ár-érték arányt szeretném hangsúlyozni, ugyanis szerintem a városban nagyon kevés látnivaló éri meg a belépőre kifizetett árat. Arról nem is beszélve, hogy nincs diák kedvezmény sem. Természetesen "ízlések és pofonok", az pedig szubjektív, hogy kinek mi éri meg. :) (Itt nem arról van szó, hogy ne lennének szépek vagy ne tetszenének. Lenyűgözően gyönyörű mindegyik épület!)

Harmadik nap (szombat):

A harmadik napon nem volt sok látnivaló, de amik voltak azok annál nagyobbak és időigényesebbek voltak. Az első megállóm a Sagrada Família volt reggel 9-kor, ahova ezúttal be is mentem. A jegyet előre megvettem a hivatalos weboldalon 34€-ért. Belül körbenéztem, majd pedig a 9:30-as turnussal elindultam felfelé a toronyba lifttel. 300 lépcsőn jöttünk lefelé a toronyból, a kilátás viszont nem volt nagy durranás.

A nap második célpontja a Tibidabo hegy volt, ahova egy szenvedés volt feljutni és normálisan kommunikálva sincs, hogy a feljutást a szerencsétlen turista, hogy tudja a legegyszerűbben megtenni. A belvárosból három Tibibus megy (T2A, T2B, T2C) a város különböző részeiről.

• T2A - Estació del Nord - Funicular (felvonó)

• T2B - Vall d'Hebron - Funicular (felvonó)

• T2C - Placa Kennedy - Funicular (felvonó)

Én a T2B-hez kimentem metróval, majd a hatalmas sort végigálltam a tűző napon mindezt azért, hogy a sofőr közölje velem, hogy nála bizony nem lehet jegyet venni... (a neten pedig azt írták, hogy lehet). Ezután következett a sorbanállás a kasszánál ahol 12€-ért megvettem a felvonó jegyet amivel már használhattam a buszt is. Elvitt a busz majd felvitt a felvonó. Két óra alatt csak felszenvedtem magam. Fent körülnéztem, lőttem sok fotót és elindultam vissza a városba.

Mivel 18 órára volt jegyem a Güell Parkba, így a nap további részét a Grácia negyedben töltöttem. Itt egy apró gasztro túrát is nyomtam (erről majd gasztro bekezdésben). Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy mászkáljon céltalanul az utcákon és rengeteg érdekességre fog bukkanni. Én ezen a napon egy rögtönzött graffiti túrát is tartottam. Majdnem minden ajtóra van festve valami. Tele van ez a negyed is aprócska terekkel, ahol élő zene gyakran előfordul. Ezeken a helyeken is érdemes kicsit megállni, szusszanni egyet egy padon.

Mindezek után következett a Güell Park, ami gyönyörű és bőven megéri azt a 10€-t amit elkérnek a belépőért. Mindenképp előre kell jegyet venni mert amikor mentem, már kint volt a "sold out" tábla! Este 8 körül végezhettem a parkban, majd elindultam vissza a szállásra. Közben útba ejtettem a La Boqueria piacot hamár egyszer egy utcára van csak a szállástól. Itt megvettem a vacsorát és feljöttem a szállásra nézni a BL döntőt.

Negyedik nap (vasárnap):

A negyedik nap nagy részét a Montserrat-on töltöttem. Mindenkinek ajánlom, hogy látogasson el oda, elképesztően gyönyörű hely! Árulnak csomagokat is a vonatjeggyel, felvonóval, fogaskerekűvel meg minden egyéb dologgal, de simán ezek nélkül is megoldható az eljutás. A neten megvettem előző este a jegyemet a felvonóra 12€-ért. A vonatjegyet (R5-ös vonat, 4 zónás jegy) pedig helyben kellett megvenni egy automatából 6,75€/út. Amúgy a legegyszerűbben úgy találjátok meg ezt a bizonyos R5 megállót, hogy a Placa Espanya-n a Hotel melletti lejárón mentek le. Fontos, hogy a felvonó és a fogaskerekű nem ugyanabból a megállóból megy!!

Körülbelül egy óra alatt ott is voltam a felvonónál és 5 perc alatt fel is vitt az apátsághoz. Nagyon jó kis hely! Leírni nem nagyon tudom a látványt, de majd a képek beszélnek, bár azok se adják át teljesen. Itt kb 3 órát töltöttem el nézelődéssel és sétálással.

Egész utazásom alatt rekkenő hőség volt a városban és villámgyorsan le lehetett égni. Éppen emiatt nem tudom elmondani, hogy mennyire jól esett a hűvösebb levegő fent a hegyen.

Délután visszajöttem a városba, majd folytattam a gótikus negyed felfedezését gyalog. Vacsoráztam egyet egy pinxto-s helyen, amit utána lekísértem egy adag churros-szal. Ezt követően újra ellátogattam a Barceloneta városrészbe, ahol rengetegen zenéltek az utcán, gördeszkások trükköztek, görkorisok táncoltak, emberek labdáztak, fürdőztek...stb. Hatalmas élet van este is a városban igaz mediterrán tengerparti hangulattal.

Ötödik és egyben utolsó nap (hétfő):

Sajnos ez a nap is munkával kezdődött, viszont délig ki kellett jelentkeznem a szállodából. Így "kicsekk" után beültem egy kávézóba még egy pár órát dolgozni. A bőröndömet szerencsére ott hagyhattam a szálloda recepcióján és nem kellett magammal cipelni. Mivel késő este indult a gépem vissza Budapestre, még rengeteg időm volt meló után is.

Visszatértem és folytattam a céltalan bolyongást a gótikus negyedben. Azt szeretem a városnak ezen részében, hogy mindig lehet új dolgokat, fotós szemmel pedig új perspektívákat találni. Rengeteg a rejtett, belső udvarszerű utca ami jóformán átmegy egy házon.

Este 6 óra körül visszamentem a cuccaimért a hotelbe, majd pedig a Placa Catalunya felé vettem az irányt. Innen indulnak az Aerobus-ok. Figyelni kell, hogy melyikre száll az ember mert az A1 jelzésű az 1-es terminálhoz megy, az A2 pedig a 2-es terminálhoz. Kb egy 50 perc alatt ki is értem a reptérre, majd egy gyors biztonsági ellenőrzés után már a kapunál vártam a gép érkezését.

Összességében:

Szerintem ebből az öt napból amennyire lehetett, kihoztam a maximumot. A nagyjából 50 km gyaloglás is teljesen megérte, a városból is sikerült sokat felfedezni és nem utolsó sorban rengeteg katalán/spanyol kaját ki tudtam próbálni. Fájó szívvel hagytam ott a szűk utcákat, a finomabbnál finomabb kajákat, a tengert és persze a mediterrán éghajlatot.

FIGYELEM! A következő rész tele van a nyugalom megzavarására alkalmas fotókkal, és már csak a bekezdés olvasása is sok kalóriát tartalmaz! Garantálom, hogy éhes leszel a képek láttán. Bocsi ;)

Gasztro:

Itt felsorolom azokat a gasztro helyeket amiket én is próbáltam. Mindegyiket bejelöltem a lenti térképen, hogy könnyen megtaláljátok őket.

• Mercado de La Boqueria - A nagybetűs piac! Barcelona ikonikus piaca, ahol sajtok, sonkák, empanada, gyümölcsök, tengeri herkentyűk, krokettek, magok, csokoládék....stb. mind megtalálhatók.

• Mercado de Santa Caterina - Barcelona másik belvárosi piaca.

• Casa Gispert - magvak, és csokival bevont magvak, tökéletes rágcsa városnézéshez.

• Pastisseria Hofmann - A mascarponés croissant-ról (3,2€) elhíresült pékség.

• Perikete - Életem legjobb tapas vacsoráját itt ettem! Zseniális hely, mindenkinek ajánlom. Még a plafonról is sonkák lógtak.

• Gelateria Boreal - isteni a fagyijuk (4,5€/3 gombóc).

• Xurreria Trebol - jobbnál jobb töltött és nem töltött, édesebbnél édesebb churrosok. Én egy csokisat és egy vaníliásat ettem. Ez a kettő együtt 4€ volt.

• Chivuo's - Ez egy burgeres és kraft sörös hely. Egyik nap a nagy melegben megkívántam egy jó sört és szimpi volt, és betértem. Be is vált! Na meg egy burger sosem árt....ez most nem kifejezetten spanyol kaja, de kit érdekel. :D

• Candela Canela - nagyon jó kávé és különféle tekercsek. Én egy jeges lattét ittam és egy almás fahéjas csigát.

• AMMA Gelato - itt életem legjobb csokifagyiját ettem, minden túlzás nélkül!

• Golfo de Bizkaia Pi - A gótikus negyed egyik legjobb pinxto-s helye. Érdemes asztalt foglalni, főleg ha kint szeretnétek leülni.

• Xurreria Banys - autentikus churros-ozó a gótikus negyed szívében.

• L'Atelier de Blai - Barcelona legjobb pinxto-s helyei közé sorolják a legtöbben. és tényleg zseniális.

• La Cova Fumada - autentikus spanyol tapas-os hely. Kívülről szinte meg sem lehet mondani róla, hogy étterem.

• Can Paixano - szintén egy jó tapas-os és szendvicses hely.

Térkép:

Galéria:

3 514 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
  • Instagram

Szia!

Örülök, hogy itt vagy!

Remélem tetszeni fognak a bejegyzéseim a világ különböző pontjairól és a segítségedre lesznek, hogy még jobban megismerd a világot!

Igyekszem megosztani veled a saját tapasztalataimat, illetve hasznos tippeket, trükköket minden úti céllal kapcsolatban.